Tisak na plakate
Opis proizvoda
Plakat je tiskani promotivni materijal koji se najčešće koristi u promociji raznih proizvoda, usluga, reklamiranja novih proizvoda ili raznih događanja poput koncerta, izložbe, sajma, eventa...
Plakat je tiskani promotivni materijal koji se najčešće koristi u promociji raznih proizvoda, usluga, reklamiranja novih proizvoda ili raznih događanja poput koncerta, izložbe, sajma, eventa...
Osnovne veličine plakata su: A3 (29,7x42cm), B2 (50x70cm), B1 (70x100cm), ali izrađujemo i u raznim drugim dimenzijama prema vašim željama.
Ovisno o količini, plakati se tiskaju u offset tisku ili digitalnim printom.
Offsetni tisak
Offsetni tisak je tehnika tiska u kojoj se tisak transferira sa offsetne ploče na gumeni plašt, a zatim na arak papira. To je indirektni postupak umnožavanja tiskovne forme na tiskovnu podlogu.
Najveća prednost offsetnog tiska je vrhunska kvaliteta otiska i vrlo povoljna cijena za veće naklade.
Digitalni tisak
Digitalni tisak je popularna i moderna metoda tiskanja koja digitalni tisak pomoću lasera prenosi zadani motiv na papir.
Digitalni tisak znatno pojednostavljuje tiskarski proces, jer omogućuje tisak malih i srednjih naklada, bez izrade filmova i ploča kao što je slučaj u offsetnom tisku. Prednosti digitalnog tiska su mala naklada, brzina i kvaliteta otiska.
Prilikom stvaranja grafičkih priprema, nekoliko stvari trebate imati na umu kako bi kreirali ispravnu grafičku priprema stoga smo sastavili nekoliko savjeta i smjernica.
Ukoliko niste sigurni kako najbolje pripremiti dokument za naš tisak slobodno nas nazovite na telefon 098 9085 552 te ćemo rado pomoći svojim savjetima.
Boje i gradijenti u datoteci
Dostavljene datoteke pripremite koristeći CMYK boje, a nikako RGB, a ako unutar vašeg dokumenta koristite boje koje nisu CMYK nego RGB one će biti konvertirani u CMYK prilikom čega su mogući manji ili veći odmaci u vjernosti reprodukcije boja i za što nepreuzimamo odgovornost.
Izbjegavajte 4C za crnu boju; umjesto toga dovoljno je da je 100% K (crna).
Kada koristite specijalne boje (Pantone ili HKS) molimo vas da posebno napomenete kod narudžbe.
Provjerite da li su svi objekti koji se preklapaju ispravno podešeni (overprint).
Ako naručite datoteku u sivoj boji, tada preporučujemo da je siva stvorena u nijansama crne.
Bijela boja mora biti zasebna spot boja, obaveznog naziva “White_Ink“ (paziti na velika i mala slova), u overprintu i u top layeru.
Kod crnih ploha, 100% crna boja nije dovoljna da bi dobili jaču i tamniju crnu boju. Za punoću crne boje koristite CMYK boju koji se sastoji od: C: 40% ; M: 40% ; Y: 40% ; K: 100%. Ovo ne vrijedi za datoteke namijenjene za print na tekstil, odnosno sublimacijom, tada mora biti crna C: 0% ; M: 0% ; Y: 0% ; K: 100%.
Za izradu verlauf (prijelaz, gradijent) preporučujemo da ga napravite unutar Photoshop-a jer vektorski generirani gradijenti imaju problema prilikom RIP-anja i često dolazi do pojave “stepenica” u rasponu gradijenta (kako bi bili potpuno sigurni da smo izbjegli mogućnost stepenica dobro je napraviti "Add noise" filter (max. 2-3) na gradijentu).
Veličina, napusti i margine datoteke
Datoteke kreirajte u njihovoj stvarnoj konačnoj dimenziji sa napustima.
Povećanje manjeg formata datoteke na veći format može dovesti do smanjenja kvalitete razlučivosti. Na primjer, povećanje A6 letka na letak A4, može utjecati na kvalitetu vašeg konačog proizvoda.
Uvijek dodajte napust (bleed) na konačnu dimenziju datoteke jer ćete time olakšati kod rezanja na format i neće se pojavljivati bijeli obrub Napust neka iznosi 3mm preko ruba završenog formata osim ako nije drugačije definirano u uputi za grafičku priprema za taj proizvod.
Napusti se definiraju za sve četiri strane bez obzira na poziciju stranice (lijeva, desna), te vrstu uveza.
Stranice se šalju pojedinačno centrirane na izlazni format Može ih biti i više u jednom dokumentu, ali samo s oznakama reza, sve ostale oznake su suvišne.
Sav sadržaj treba biti barem 5mm od linije reza; kod nekih proizvoda je definirana sigurna zona (roza linija)
Kod pozadinskih boja ili slika, ukoliko idu do ruba proizvoda, tada ostavite napust.
Slike, grafike, tekst i linije
Svi rasterski elementi grafičke pripreme trebali bi biti oko:
30 dpi za XXL formate preko 12 m2 (jumbo plakati, megaboardi…),
60 do 100 dpi za formate A0, A1, B0, B1, B2 (plakati, posteri, pultevi, roll upovi, banneri…),
100 do 150 dpi za format A3 (manji plakati, slike…),
200 do 300 dpi za formate A4, A5 (katalozi, prospekti, vizitke…).
Logotipovi, tekstovi, linije i sl. trebaju biti u vektorskom obliku
Ako priprema sadrži tekst, sav tekst pretvoriti u krivulje ili poslati korišteni font za PC.
Datoteke neka budu u omjeru 1:1 za manje vizuale ili 1:10 za velike vizuale; ukoliko priprema nije u 1:1 mjerilu, tada je potrebno naglasiti u kojem je mjerilu napravljena i koja je finalna dimenzija.
Linije trebaju biti debljine barem 0.125 pt
Molimo da linije prilagodite tako da budu vidljive kod tiska; ovisno na kojem materijalu se izrađuje shodno treba i podesiti debljinu-na zastavama veća debljina dok na letku tanja linija.
Format datoteke
Preferiramo dostavu dokumenata u pdf ili tif formatu. Prihvaćamo i slijedeće formate datoteka za digitalni tisak: .JPG, EPS, .AI, .PSD, .CDR
Uz datoteku s grafičkom pripremom, molimo pošaljite i preview niže rezolucije (.jpg).